Anmod om en demo Prøv gratis
Jeg vil gerne fremhæve Pentos live-chat, som har været vores primære kontaktflade. De er virkelig hurtige på tasterne, og det fungerer supergodt. Dejlig service!
Kristoffer Juhl, Heaps

I København i 2014 fik fem venner idéen til app’en Heaps, som hurtigt tog det danske natteliv med storm. Heaps startede som et fritidsprojekt, men de fem venner besluttede sig kort efter opstarten for at satse alt på deres idé, som i dag er Skandinaviens største festapp med mere end 300.000 brugere fordelt på flere forskellige lande.

Før var løn kompliceret og krævede alt for mange klik

Ligesom mange andre virksomheder i vækst, har de hos Heaps oplevet, at den månedlige lønadministration ikke bliver lettere i takt med, at antallet af virksomhedens ansatte vokser. Med Danløn, som var det lønsystem, Heaps brugte før, oplevede de, at hver lønkørsel indebar en masse klik, som øgede risikoen for fejl, og som samtidig gjorde hele processen tidskrævende. De undrede sig over, at udbetalingen af løn behøvede at være så kompliceret en proces, som aldrig havde set skyggen af brugervenlighed eller overskuelighed. Som en virksomhed, der selv dagligt beskæftiger sig med softwareudvikling, havde de hos Heaps en følelse af, at lønhåndtering måtte kunne gøres smartere, og at det ikke kunne passe, at alle lønsystemer sad fast i fortiden. Derfor begyndte de at kigge sig om efter et mere tidssvarende lønsystem.

Et koncept, som er til at forstå

Ifølge Kristoffer Juhl, som er en af de fem medstiftere af Heaps, faldt valget af deres nye lønsystem på Pento, fordi der her blev præsenteret et koncept, som var til at forstå, og som helt fra start viste, at ikke alle lønsystemer sidder fast i fortiden: ”Med en genial onboarding via pdf-upload, blev vi let overtalt, og det er rart, at der ingen skifteomkostninger har været”, siger Kristoffer Juhl.

Brugeroplevelsen af Pento beskriver han som “intuitiv, smart og simpel”, mens han uddyber, at en af fordelene ved Pento er, at det er simpelt at håndtere fra start til slut, og at brugervenligheden er i top: ”Pento tilbyder en supersimpel og brugervenlig step-by-step proces”, siger han.

Når det kommer til supporten på Pentos live-chat er brugervenligheden også helt optimal, siger Kristoffer Juhl: ”Jeg vil gerne fremhæve Pentos live-chat, som har været vores primære kontaktflade. De er virkelig hurtige på tasterne, og det fungerer supergodt. Dejlig service!”.

Pento udvides konstant med nye features

Udover at de hos Heaps værdsætter Pentos simple og brugervenlige design, fremhæver Kristoffer Juhl det som en stor fordel, at Pento hele tiden udvikles med nye features, som gør det let at tilføje personalegoder som blandt andet telefon og frokostordning til deres lønstruktur. Simpliciteten gør, at de nye features på den måde bliver en del af Heaps’ løn set-up, siger Kristoffer Juhl: ”Det er helt klart takket være ease-of-use. Vi er meget tilfredse med produktet og måden, det udvikler sig på”.

Alle features, som løbende tilføjes til Pento, udvikles for hele tiden at sikre, at lønadministrationen er så simpel og letforståelig som muligt. Netop ”smarte features” og ”brugervenlighed” er nogle af de ord, som Kristoffer Juhl sætter på Pento, mens han siger, at hvis Pento fortsætter udviklingen sådan, ”så vil vi i hvert fald blive ved med at udvikle os sammen”.